De ombouw van de Amstelveenlijn

Loos Betonvloeren heeft de afgelopen weken een belangrijke bijdrage geleverd aan de ombouw van de Amstelveenlijn. Een uitdagende opdracht van VITAL (het samenwerkingsverband van de VolkerWessels-ondernemingen Van Hattum en Blankevoort, VolkerRail en KWS). De voormalige sneltram 51, tussen Westwijk en station Amsterdam Zuid wordt omgevormd tot de Amsteltram. Het wordt de eerste regionale tramlijn die Uithoorn met Amsterdam Zuid verbindt.

Om de lijn sneller en veiliger te maken, worden drie belangrijke kruispunten ongelijkvloers gemaakt, waarbij ze een verdiepte ligging krijgen. Afgelopen juli hebben we al veel werk verzet bij de kruisingen bij de haltes Kronenburg en Zonnestein. Loos Betonvloeren werkte 2,5 week lang, 7 dagen per week, 16 uur per aan aan één stuk door. We hebben 20 werkvloeren en 20 constructievloeren gestort en afgewerkt. Gemiddeld werkten 4 complete stort- en vlinderploegen tegelijk. Een mooi staaltje werk, waarbij we ons van onze beste kant konden laten zien: kwaliteit en continuïteit waarbij geen project te complex, te groot of te uitdagend kan zijn.

Medio november 2019 zal de derde onderdoorgang gemaakt worden. Ook hier zullen nog 10 werkvloeren en 10 constructievloeren gestort worden. Totaal is er dan ongeveer 23.000 m3 betonmortel gestort door Loos Betonvloeren op dit project, verdeeld over 60 faseringen. Hieronder een mooie timelapse van de werkzaamheden aan de Amstelveenlijn.

 

[ssba-buttons]